No cal esperar a créixer per posar-se en contacte amb les ciències, la tecnologia, les arts i la llengua anglesa. A l’Steamglish de l’escola Tabor de Santa Perpètua de la Mogoda, els alumnes d’Educació Infantil les combinen de ben petits.

Descobrir-se un mateix i els altres, descobrir l’entorn, experimentar amb els diferents llenguatges… totes aquestes capacitats són l’eix de l’Educació Infantil i totes es treballen sense distinció a les aules i als patis d’aquesta etapa inicial tan important.

Quan es parla de tecnologia o enginyeria sembla que això està reservat per a l’alumnat més gran, aquells que ja dominen la llengua, l’escriptura i gairebé la notació científica. Però, interpretant aquestes disciplines en sentit ampli, cada vegada que s’aplica el pensament computacional estem enginyant-nos-les per resoldre un problema.

Els canvis socials produïts els darrers anys, sens dubte, han perfilat un nou model educatiu. En aquest marc, “estem vivint un moment emocionant en el desenvolupament de la robòtica com a eina educativa, així com un increment en l’exposició de la llengua anglesa”, asseguren des de l’escola. És per això que els alumnes d’Educació infantil  fan Steamglish, una activitat on en grups reduïts es combina el pensament computacional i la resolució de problemes amb els petits teatres, representacions i expressions en anglès.