Donació de sang al col·legi Sant Pau Apòstol de Tarragona

//Donació de sang al col·legi Sant Pau Apòstol de Tarragona

Donació de sang al col·legi Sant Pau Apòstol de Tarragona

El passat 19 de desembre, un vehicle del Banc de Sang i Teixits es va instal·lar al col·legi Sant Pau Apòstol de Tarragona per facilitar les donacions de sang dels voluntaris.
Els alumnes del primer cicle d’educació secundària del centre (1r i 2n d’ESO) portaven treballant en aquest projecte algunes setmanes. Amb el suport del Banc de Sang i dels seus professors, s’han familiaritzat amb el procés de donació de sang, entenent la seva funció en l’organisme i apropant-se a situacions crítiques on una transfusió marca la diferència entre viure o morir. La sang no solament s’utilitza per a pacients que han perdut molta sang a causa d’un accident, sinó que també es necessita per a pacients sotmesos a cirurgia, mares que acaben de donar a llum, persones amb càncer o amb malalties de la sang.

Durant la jornada, els alumnes van acompanyar els donants, coordinaren tot el procés i obsequiaren els participants amb un imant que ells mateixos han dissenyat. Fins i tot van preparar una representació del circuit de la sang amb els alumnes de primària, un material molt interessant per copsar com funciona el nostre cor i què passa quan perdem sang. “Sens dubte, al centre han après molt durant aquests dies i, el dia en qüestió, gaudiren de l’èxit d’una jornada immillorable!

2019-01-10T09:58:22+00:00Etiquetes: , , , , , |