El passat 19 de desembre, un vehicle del Banc de Sang i Teixits es va instal·lar al col·legi Sant Pau Apòstol de Tarragona per facilitar les donacions de sang dels voluntaris.
Els alumnes del primer cicle d’educació secundària del centre (1r i 2n d’ESO) portaven treballant en aquest projecte algunes setmanes. Amb el suport del Banc de Sang i dels seus professors, s’han familiaritzat amb el procés de donació de sang, entenent la seva funció en l’organisme i apropant-se a situacions crítiques on una transfusió marca la diferència entre viure o morir. La sang no solament s’utilitza per a pacients que han perdut molta sang a causa d’un accident, sinó que també es necessita per a pacients sotmesos a cirurgia, mares que acaben de donar a llum, persones amb càncer o amb malalties de la sang.

Durant la jornada, els alumnes van acompanyar els donants, coordinaren tot el procés i obsequiaren els participants amb un imant que ells mateixos han dissenyat. Fins i tot van preparar una representació del circuit de la sang amb els alumnes de primària, un material molt interessant per copsar com funciona el nostre cor i què passa quan perdem sang. “Sens dubte, al centre han après molt durant aquests dies i, el dia en qüestió, gaudiren de l’èxit d’una jornada immillorable!