És coneguda per tothom la importància del teatre en la tradició salesiana. Vetllades, posades en escena, representacions diverses han format part de la cultura pròpia dels salesians i la seva pràctica educativa. Don Bosco va ser un visionari i va utilitzar el teatre com a instrument de comunicació per propagar el seu missatge amb un llenguatge proper als destinataris als quals volia dirigir-se.

És per això que a Salesians Sabadell el teatre és considerat una gran activitat per al desenvolupament personal i el benestar dels infants i joves de l’escola. Sota aquest context, l’equip docent de Cicle Superior es va proposar endegar un projecte transversal amb una adaptació pròpia de la famosa obra de Josep M. Folch i Torres. Amb el teatre a l’aula s’han treballat les competències a nivell oral, corporal, dramàtic, d’improvisacions… etc.

Així, després de mesos de preparació i assaigs, els alumnes van pujar dalt de l’escenari amb molts nervis però també amb la il·lusió de presentar a les seves famílies un treball gestat amb l’esforç de tots els implicats. L’obra comptava amb  més de 100 actors i actrius magistralment portats pels tutors. A cada escena que passava anaven creixent en seguretat i presència. Al final, un gran clam d’aplaudiments per part de tots els espectadors, una gran actuació.

Des del primer moment, un equip de gent es va sumar a la màgia d’aquesta història tot aportant el seu granet de sorra des de la llum i so de l’espectacle, així com confeccionant els decorats. I és evident que un projecte d’aquesta envergadura sense col·laboració de totes les famílies no hauria estat possible. Enhorabona a tothom perquè el resultat ha estat espectacular.

És en moments com aquests que el lema d’aquest any pren més sentit que mai #SomU.