El passat 2 de novembre, els alumnes de 2n d’ESO de l’escola Pureza de María de Sant Cugat del Vallès van començar un programa d’educació digital que promou la responsabilitat i l’autocura entre usuaris de xarxes socials i altres persones de l’esfera digital.
A partir de la pregunta “Com funcionen les xarxes socials?”, els joves han conegut els mecanismes que empren les xarxes socials per al seu funcionament, com ara els algorismes d’intel·ligència artificial, els estímuls psicològics i la pressió social.
Basat en una metodologia d’aprenentatge col·laboratiu i l’estudi de casos, aquests tallers busquen contribuir a promoure i reforçar el pensament crític sobre les plataformes digitals, el seu contingut i efectes en el benestar de nois i noies.
Aquest taller, que s’emmarca en un programa educatiu de sis mòduls, és una nova proposta dirigida per la Universitat Pompeu Fabra Barcelona que pretén facilitar als alumnes una educació de qualitat, no sols en l’etapa educativa escolar, sinó també en la seva educació digital, on l’alumnat pugui consolidar els principis i valors ètics adquirits en el col·legi.