L’alumnat d’Educació Infantil de La Salle Montcada ha estrenat el nou pati. Una reforma que pretén assolir els objectius d’enriquir i diversificar les possibilitats educatives, afavorir les relacions de convivència entre els alumnes i estimular la creativitat i el joc lliure.

Cal tenir present que el pati de l’escola ha de ser un lloc on els infants puguin actuar de manera lliure i autònoma, estimulats per les propostes que els diferents espais del ofereixen. Així, atès que els alumnes d’Educació Infantil aprenen principalment a través del joc, els ajuda a descobrir el món que els envolta i, alhora, afavoreix el seu autoconeixement.

El nou pati compta amb tots els elements per promoure diverses possibilitats de joc.

  • Diferents superfícies i textures:
    • Superfícies toves: sauló, terra, gespa artificial i escorça esmicolada.
    • Superfícies dures: rajola, fusta, ciment i pedra.
  • Desnivells i elements d’equilibri: contribueixen al desenvolupament de la psicomotricitat (turons de terra, rampes, “rocòdrom infantil”, pedres, soques de troncs…)
  • Amagatalls i túnels: per refugiar-se, relaxar-se…
  • Arbres, plantes i jardineres: incrementen la biodiversitat del pati i són una font inesgotable de coneixements i descobriments.
  • Espais de joc simbòlic: afavoreixen la imaginació i la creativitat, el desenvolupament del llenguatge i les relacions socials, i serveixen per aprendre i posar en pràctica diferents coneixements.
  • Espais d’experimentació amb sorra, terra i aigua: permeten manipular, experimentar, fer hipòtesis i aprendre de manera vivencial.
  • Àgora i tarima: espai de trobada de grup amb múltiples usos com explicar un conte, fer una representació de teatre, una classe a l’aire lliure, etc.