El passat 29 de març es van lliurar a la seu de l’Institut d’Estudis Catalans els premis del cinquè Concurs de Fotografia d’Imatges de Física, que enguany ha reconegut l’alumna Lucía Huichao Jiménez Sánchez, del col·legi Sant Josep de Reus, qui en va rebre el primer premi amb la fotografia La ionització dels gasos.

En el concurs podien participar-hi els estudiants que cursen l’assignatura de física a Batxillerat en els centres d’ensenyament, públics o privats, d’Andorra, Catalunya, les Illes Balears i el País Valencià.

La fotografia guanyadora ha estat seleccionada d’entre un total de 52. El criteri del jurat és conjugar els valors estètics i artístics amb experiments físics. El primer premi és dotat amb 600€ (300€ per a l’alumne i 300€ per al centre.)

El jurat també ha seleccionat d’altres fotografies, entre les quals destaca Les lents que no veiem, de l’alumna de 1r de Batxillerat de Ciències i Tecnologia de la mateixa escola, Clàudia-Juliet Pont Martínez.