Aquest curs, l’alumnat des de  P-3 a 4t d’ ESO  del col·legi Sagrado Corazón “Corazonistas”  s’ha iniciat en  el programa educatiu Suport Vital Bàsic als Centres Educatius, que compta amb el suport  i coordinació del Departament d’Ensenyament i del Consell Català de Ressuscitació.

L’objectiu principal de l’activitat és que l’alumnat aprengui coneixements bàsics gradualment (teòrics i pràctics), adaptats a cada edat, relacionats amb què és, què cal fer i com podem actuar davant d’una situació d’emergència vital.

La formació s’inicia amb un contingut bàsic i, de forma progressiva, es van afegint nous continguts i objectius (a través de diverses activitats adaptades a l’edat del nen/a) per aconseguir que a cada etapa formativa es realitzi una acció més davant l’aturada cardiorespiratòria (ACR), concepte que s’introdueix a partir de Cicle  Superior i ESO.

L’activitat ha estat dirigida pel professorat d’Educació Física del centre, que ha adquirit la formació en Suport Vital Bàsic als centres educatius pel Consell Català de Ressuscitació.

Els professors han valorat les sessions de forma positiva, perquè ha despertat en els alumnes gran curiositat per aprendre a ajudar les persones, però sobretot com poder ajudar a aquelles persones amb les quals passem més temps en cas que passi alguna cosa greu.

“En finalitzar els estudis, tindrem uns ciutadans conscienciats sobre la importància d’intervenir de forma ràpida davant d’una aturada cardiorespiratòria i, el que és més important, sabran com actuar”.