A Salesians Sabadell treballen perquè els alumnes siguin autònoms tot facilitant-los les ajudes necessàries per superar els obstacles i afavorir les estratègies d’aprenentatge més idònies per construir-se a si mateixos i ser capaços de dissenyar el propi projecte de vida.

Dins l’oferta educativa de l’escola existeix el programa de diversificació curricular  per a l’alumnat de 3r i 4t de l’ESO. La finalitat és poder assolir els objectius i les competències bàsiques de l’etapa mitjançant una organització de continguts i matèries del currículum diferent a l’establerta i una metodologia específica i personalitzada.

És en aquest marc que l’escola fa temps que participa del Programa Coneixement d’Oficis que ofereix l’Ajuntament en la seva secció de Treball i Empresa. Aquest projecte de col·laboració entre l’escola i el món laboral té com a objectiu definir l’itinerari formatiu professional dels alumnes. La participació en aquestes activitats és una oportunitat per conèixer de forma pràctica diferents ocupacions, per tal d’aconseguir l’orientació adequada a cada itinerari personal.

Els tallers s’integren dins l’horari lectiu dels alumnes però en les instal·lacions de Promoció Econòmica de l’Ajuntament i sempre acompanyats d’un tutor de l’escola. Les especialitats que treballen són: fleca i pastisseria, cuina i restauració, indústria 4.0, economia social i solidària, portafoli d’autoconeixement, metall, electricitat i energia solar, automoció i fusteria.

Altres vessants del programa de diversificació curricular que ofereix l’escola en les nostres instal·lacions són l’esport, les habilitats socials, la gestió domèstica i la preparació a les proves d’accés de CFGM. S’espera que tot plegat ajudi a aquests joves a retrobar-se a si mateixos amb una altra mirada i puguin esdevenir protagonistes del seu propi aprenentatge.