L’Escola Superior de Disseny de Sabadell (ESDI) col·labora d’uns anys ençà amb Salesians Sabadell dins el projecte STEAM (Science,Technology, Engineering, Art and Maths) i que porta per títol Artèxtil Innovation. El projecte parteix de l’entorn de l’alumnat i uneix la ciutat de Sabadell amb els propis orígens de l’escola. La indústria tèxtil a Sabadell ha tcabdal al llarg de la història més recent per al desenvolupament de la ciutat.

Aquest any , a causa de les mesures de seguretat per la Covid-19, no s’ha pogut realitzar la visita i el taller previst a les seves instal·lacions, però Miguel González Díaz, dissenyador, professor i investigador a l’ESDI, va fer una xerrada via meet sota el títol De la idea a la prenda: el procés de disseny per a la creació d’una col·lecció de moda.

La xerrada va introduir els alumnes al món de la moda i al paper del dissenyador, endinsant-se després en el coneixement de cadascuna de les fases i eines pròpies de la metodologia projectual del disseny de moda. Així, els alumnes van poder visualitzar com és el procés de creació d’una col.lecció des de la idea fins al prototip final.

Aquest contacte directe amb el món de la moda és un bon incentiu per iniciar la part creativa dels ateliers que s’han generat dins el projecte i en què els alumnes, reconvertits en dissenyadors, comencen a pensar en la seva col·lecció de samarretes, tot reflexionant i creant el seu propi target, escollint la seva tendència, plasmant tota la seva inspiració en els moodboards i investigant sobre diferents tècniques de decoració de teles. Així es preparen per realitzar el procés de confecció i la desfilada de les col·leccions creades.

“Aquest és sobretot un projecte que té un impacte en l’alumnat molt més enllà de qualsevol classe tradicional de les diferents matèries que el conformen i poder fer el camí amb una entitat tan reconeguda com ESDI aporta un valor afegit al projecte”, afirmen des de l’escola.