El passat mes de gener, els nens i nenes d’Educació Infantil de l’escola Sant Pau Apòstol de Tarragona han iniciat el Neuroambient Tots iguals, tots diferents, amb què descobriran diverses cultures d’arreu del món.
En aquest neuroambient, treballant des de les premisses neuroeducatives, s’ha partit del repte de la motivació i l’emoció dels infants. Els alumnes van rebre una visita d’allò més especial: dues exploradores de parla anglesa que s’havien perdut i que els van demanar ajuda per a continuar amb la ruta. A través d’un joc de pistes pels patis de l’escola, en anglès, els nens i les nenes van ajudar-les a trobar els països que necessitaven i que formaran part del propi neuroambient: la Xina, Groenlàndia, Kenia, el Marroc, la Índia i l’Equador.
Les exploradores, dirigint-se en tot moment als infants en llengua anglesa, van aconseguir activar el potencial dels alumnes, alhora que ells se sentien protagonistes d’un història emocionant i, a més, en un idioma estranger. Tot un èxit experiencial que demostra la bona capacitació dels alumnes d’infantil en llengua anglesa.
Emprar la neurociència a l’aula amb la metodologia pròpia de l’escola fa que contínuament els alumnes es trobin en una situació d’atenció sostinguda i tinguin un desig continu d’aprendre, que és una condició fonamental per a un bon assoliment dels aprenentatges i per a un bon desenvolupament cognitiu.