Les sortides de tardor per descobrir el paisatge, veure els colors característics d’aquesta estació i poder sentir el caliu del sol són freqüents entre l’alumnat d’infantil d’elpetitmiquel de l’escola Sant Miquel dels Sants de Vic, però també és habitual que nens i nenes de primària es moguin pels diferents espais del centre per identificar els més de quaranta vertebrats que viuen a l’entorn de l’escola. Elpetitmiquel, l’escola d’infantil i primària del col·legi, ofereix la possibilitat de créixer en contacte amb un entorn natural i saludable on veure, descobrir i tocar.

Elpetitmiquel ja ha començat a desplegar el seu Horitzó 2030, la línia estratègica de l’escola dels propers deu anys. I els entorns d’aprenentatge són un dels quatre àmbits de treball sobre els quals gira tot. Tal com se subratlla des del centre, a elpetitmiquel l’arquitectura està al servei de l’estratègia pedagògica. Es basteixen nous entorns d’aprenentatge que contribueixen a la millora de l’educació. L’entorn natural és un d’ells. Una de les grans particularitats d’elpetitmiquel és la seva ubicació privilegiada. A poc més de cinc minuts caminant del centre de la ciutat de Vic, ofereix la possibilitat de créixer en un entorn natural i saludable, que facilita la descoberta i l’obertura interrogants.

Elpetitmiquel és l’escola d’educació infantil (3 a 6 anys) i primària (7 a 12 anys) del Col·legi Sant Miquel dels Sants de Vic. El Col·legi Sant Miquel, és una escola integrada d’infantil, primària, secundària i batxillerat, amb tots els nivells concertats amb el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. El petitmiquel és una escola viva, activa, creativa i col·laborativa, acompanyada d’un entorn natural.