El passat 14 de febrer, el col·legi Sant Rafael de la Selva del Camp va tornar a obrir les aules a les famílies dels nens i nenes de 3, 4 i 5 anys. Aquesta obertura als pares i mares és una dinàmica que el centre duu a terme des de fa 4 anys en periodicitat trimestral i forma part del seu projecte d’innovació pedagògica. Aquesta vegada, amb  l’experiència de la proposta metodològica d’ambients d’aprenentatge.

“Es tractava de presentar i comunicar a les famílies com interactuen i aprenen els seus fills oferint-los 5 ambients: músics, art, escriptors, sensorial i minimons on s’han dissenyat diferents propostes que han d’esdevenir oportunitats d’aprenentatge on cada alumne lliurement escollirà i realitzarà de manera autònoma. En aquesta experiència innovadora, els alumnes de 3, 4 i 5 anys s’organitzaven en grups internivells on, juntament amb els seus pares i mares, van gaudir d’un aprenentatge vivencial, motivador, on les emocions guiaven els seus processos d’aprenentatge”.

El col·legi Sant Rafael, en el seu projecte educatiu, destaca l’àrea del compromís amb les famílies i, en aquesta línia, obrir les aules i comptar amb elles com a agent viu i dinàmic al col·legi és una fortalesa que “ens omple d’orgull”.