L’any 2013, el col·legi Sagrat Cor – Corazonistas de Barcelona va acollir una proposta de Save the Children per ajudar a un projecte de col·laboració a Mali. La filosofia i l’objectiu de Save the Children es resumeix en aquesta frase: “Tots els nens i nenes mereixen veure acomplerts els seus drets: créixer sans, tenir l’oportunitat d’aprendre i estar protegits de la violència. En situacions d’emergència són els més vulnerables i per això són la nostra prioritat”.

La proposta consistia a organitzar al centre una cursa solidària, per a la qual l’escola va disposar de material sobre el projecte amb el qual volíem col·laborar i d’un carnet personal per a cada participant. Aquest carnet conté, entre altres coses, una pàgina per apuntar els patrocinadors que cada participant aconsegueix. D’aquesta manera es va comunicant la proposta a pares, avis, familiars, amics… i aconseguir diners.

Amb aquest mateix format, cada curs, el col·legi organitza una cursa solidària que enguany va tenir lloc el passat 12 d’abril. “Com a projecte d’ajuda vam agafar l’obra Corazonista d’Amatongas, a Moçambic. L’escola Sagrat Coraçao d’Amatongas és a la part central de Moçambic i atén uns 800 estudiants, alguns d’interns”. El col·legi col·labora amb aquesta obra des de la seva fundació amb ajudes, a més de materials i diners. Altrament, cada any diversos exalumnes hi passen unes setmanes a l’estiu ajudant a millorar l’obra i, sobretot, compartint una experiència de convivència i ajuda amb els alumnes de l’escola. Aquesta missió, a més d’aules i internat, té camps de conreus i ramaderia diversa: gallines, vaques…

“Aquest any hem tingut una motivació molt especial per a la cursa, ja que el cicló tropical IDAI, que va arrasar el centre de Moçambic el 14 de març passat inundant part del país i provocant centenars de morts i milers d’afectats, va afectar especialment a l’obra Corazonista d’Amatongas. A més d’afectar les edificacions, sobretot les teulades de l’internat de noies, la granja de vaques i el magatzem de blat de moro, va arrasar els camps de conreu a un escàs mes de la collita, per la qual cosa es preveu un problema important per a l’alimentació en els mesos propers”.

Segons l’agència de notícies EFE, al voltant de 2,6 milions de persones de Moçambic, Malawi i Zimbabwe s’han vist afectades pel devastador cicló Idai. L’ONU diu que podria ser el “pitjor desastre d’aquest tipus succeït mai a l’Hemisferi Sud. “El nostre objectiu va ser aconseguir 6.000€ per ajudar en la reconstrucció de la missió després del pas del Cicló IDAI, així com sensibilitzar els nostres alumnes i les seves famílies davant les necessitats de nois i noies com ells que, pel fet de néixer en un país d’Àfrica, es veuen limitats davant necessitats fonamentals com són l’alimentació i l’educació”.

Quan tots els cursos van acabar la cursa, van cantar i ballar la cançó Surt el sol, de Nil Moliner . Com diu la cançó: “I un dia després de la tempesta, quan menys hi penses, surt el sol. De tant sumar perds el compte perquè un i un no sempre són dos. Quan menys hi penses surt el sol. “

“Esperem que molt aviat, després de la tempesta, per als nostres estimats companys corazonistas d’Amatongas, per a les persones afectades de Moçambic, Zimbabwe, Malawi… també surti el sol”.