El col·legi Claret de Barcelona s’ha adherit a la 24a Setmana de la Ciència, que va tenir lloc entre el 8 i el 17 de novembre. L’escola, amb l’objectiu de donar una educació integral que vagi més enllà del currículum, va preparar per a aquesta setmana més de 20 activitats diferents relacionades amb la ciència i la investigació.

Els alumnes de 3r i 4t d’ESO i de Batxillerat van visitar el Cosmocaixa, el Museu de la Ciència i la Tècnica de Catalunya (MNACTEC), el Parc de Recerca Biomèdica (PRB), l’Institut de Ciències del Mar (CSISC) o l’Institut de Biologia Evolutiva (CSIC-UPF). També gaudiren de diverses conferències de divulgació científica sobre nanotecnologia, malalties minoritàries, reproducció assistida, tècnica fotogràfica, economia, fakenews i videojocs.

Les activitats es van celebrar entre el dilluns 11 i el divendres 15 de novembre i portaren el lema Experimentem, vivim i descobrim la ciència!

Per a les conferències, l’escola convidà, entre d’altres experts i professionals, l’investigador de l’Institut de Nanociència i Nanotecnologia de Catalunya Àlex Argemí, que amb una sessió teòrica i pràctica endinsà els alumnes en el món de la nanotecnologia. El doctor Daniel Mataró, de la Clínica Eugin, introduí els alumnes en la medicina de la reproducció i, en concret, en les tècniques de reproducció assistida, la inseminació artificial i la fecundació in vitro. L’exalumne i estudiant Nil Rodelles parlà sobre el tractament de dades i l’elaboració i la interpretació de gràfics.

Els responsables de la Marató de TV3, d’altra banda, parlaren als alumnes d’ESO i Batxillerat sobre les malalties minoritàries.